Problemen met mail oplossen
Als ondernemer is het noodzakelijk dat e-mails werken, omdat dit een belangrijk communicatiemiddel is met je klanten of leveranciers. Je wilt dus dat e-mailproblemen direct worden opgelost, omdat je zelf geen mailberichten van klanten wilt mislopen en wilt voorkomen dat je niet meer kunt mailen naar klanten.
De 6 meest voorkomende e-mailproblemen
De meest voorkomende problemen met e-mails zijn
- E-mails van klanten komen niet binnen
- E-mails naar klanten komen niet aan
- E-mails naar klanten belanden direct in de spamfolder
- E-mails vanuit de website komen niet aan of gaan direct in de spamfolder van klanten
- E-mails vanuit e-mailmarketingprogramma’s komen niet aan bij de klant
- E-mails vanuit factureringssystemen komen niet aan bij de klant
Dit meeste van dit soort problemen zijn op te lossen via de DNS-instellingen van jouw domeinnaam. De website, e-mailmarketingprogramma’s of factureringssystemen moeten namelijk toegang krijgen om vanuit jouw e-mailadres mails te kunnen versturen. Dat jouw e-mails in de spamfolder terecht komen kan ook liggen aan de inhoud van de e-mail of dat jouw domeinnaam op de blacklist staat.
Controleer of jouw domeinnaam op de blacklist staan met de blacklists checktool.
Ik kan je ondersteunen bij het oplossen van deze problemen. Neem hieronder contact op met mij, zodat ik het probleem verder kan onderzoeken.
E-mailadres naar een andere provider verhuizen
Wanneer je je domein wilt verhuizen naar een andere hostingpartij, moeten ook de e-mailadressen mee verhuisd worden. Oude e-mails staan namelijk op de server van de oude hostingpartij en moeten worden overgezet naar de nieuwe server. Dit vergt wat extra stappen. Ik kan je ondersteunen in het verhuizen naar een ander provider.
E-mails kun je namelijk op twee manieren binnenkrijgen: via de protocollen IMAP of POP3. Als je IMAP gebruikt, dan moeten de e-mails worden verhuisd tussen de oude IMAP-server en de nieuwe IMAP-server. Maar als je POP3 gebruikt met bijvoorbeeld Outlook, dan hoef je niks te doen. Met POP3 download je namelijk al de mails en plaats je deze op je PC, dus hoef je alleen wat serverinstellingen aan te passen in Outlook en kun je verdergaan op je huidige Outlook omgeving.
Snel je e-mail problemen laten oplossen?
Stuur een bericht en ik kan direct kijken hoe ik jou technisch kan ondersteunen met jouw e-mailproblemen.